Korzyści jazdy na rowerze

Nie odkryjemy Ameryki, kiedy stwierdzimy, że sport to zdrowie. Oczywiście znajdzie się sporo osób, które będą chciały obalić tę tezę, ale nie powinniśmy się tym przejmować. Wystarczy porównać naszych znajomych, którzy uprawiają sport a tych, którzy popijają piwo i leżą całymi dniami przed telewizorem. Nie da się ukryć, że piękniejsze ciało mają sportowcy. Mówi się, że jazda na rowerze i basen, to dwa najlepsze sporty pod kątem budowania rzeźby. Jest też oczywiście siłownia, na którą od czasu do czasu warto się wybrać. Jednakże wiele osób woli unikać miejsc, w których jest duży natłok ludzi. Jestem ich w stanie zrozumieć, gdyż sam wolę sport na sam.
rower przełajowy z oferty Zico-Bike
Jazda na rowerze pozwala spalać mnóstwo kalorii, dzięki temu że utrzymujemy cały czas stałe tempo i że wysiłek trwa bardzo długo. Tak zwane cardio to coś, co nasz organizm uwielbia. Praktycznie każda osoba wsiadające na rowery przełajowe, górskie, czy nawet stacjonarne wie, czym są endorfiny. Jest to świetne uczucie, które towarzyszy nam szczególnie podczas dużego wysiłku. Ludzie są stworzeni do pracy, sporty i do tego, by być w ruchu. Gdy nie mamy żadnej pasji i dużo czasu spędzamy w miejscu, nasz organizm domaga się wysiłku i po prostu się męczy. Każdy powinien znaleźć sobie więc pasję i zamiłowanie do jakiegoś sportu. Jeśli kolarstwo powoli się znudzi, możesz postawić na bieganiu bądź basen. Modna jest również piłka nożna, którą trenuje mnóstwo młodych osób, marzących o wielkiej karierze i chcących pójść w ślady naszych najlepszych piłkarzy.

Hulajnoga na dobry dzień

Hulajnogi od zawsze uważane były za idealna zabawę dla dzieci. Od pewnego czasu zaczynamy dostrzegać, że hulajnoga to nie tylko świetna zabawka dla dzieci, ale również idealny sport dla dorosłych. Jakie korzyści płyną z jazdy na hulajnodze?

Idealna na miasto
Hulajnogi świetnie sprawdzają się w warunkach miejskich. Ułatwiają poruszanie się po zatłoczonym mieście. Dzięki takiemu transportowi szybko pokonamy miasto nie stojąc w korkach. Są lekkie i poręczne można je złożyć i schować nawet pod biurkiem w pracy. Pomagają zacząć dzień od porządnej dawki ruchu. A wszyscy wiemy, że ruch to endorfiny.

Mięśnie pracują
Jazda na hulajnodze pobudza do pracy mięśnie grzbietu, brzucha, pośladków oraz nóg. Pomaga je wyrzeźbić. Poprawia kondycję. Spala tłuszcz. Wymaga ciągłej koncentracji i utrzymania równowagi.

Dobry humor
Jazda na hulajnodze jest idealnym ruchem na świeżym powietrzu. Każda forma ruchu jest wskazana i mile widziana przez nasz organizm. Ruch na powietrzu jest dla nas jeszcze korzystniejszy. Po kilku kilometrach na hulajnodze możemy oczekiwać ogromnego wyrzutu endorfin. Hormony szczęścia poprawią nam humor i dadzą energie na cały dzień.

Hulajnogi, do tej pory niedocenione, wkraczają przebojem na nasze ulice. Są świetną alternatywą dla roweru. I idealnym pomysłem na spędzenie czasu z dziećmi. Popołudnie na hulajnodze może dać nam wiele radości i pomoże nam wyciągnąć dzieciaki sprzed komputera.

Jaki basen do swojego ogrodu najlepiej wybrać?

Prywatny basen w przydomowym ogródku, z którego można skorzystać o każdej porze dnia i nocy jest marzeniem wielu ludzi posiadających przestrzeń odpowiednią na tego typu inwestycje. W naszym klimacie basen całoroczny raczej się nie sprawdza, ponieważ mniej więcej od września do maja stałby pusty – jest za zimno, żeby się kąpać. Warto więc rozważyć zakup basenu, który na zimniejsze miesiące można złożyć i schować do piwnicy, żeby, bez narażana go na szkodliwe czynniki atmosferyczne, spokojnie czekał na następny sezon.

Na jaki basen ogrodowy się zdecydować?

baseny stelażowe do ogroduWszystko zależy od tego jakie będzie jego przeznaczenie – jeśli z basenu będą korzystać głównie dzieci, wystarczy nam basen dmuchany. Jest to opcja najtańsza, najłatwiejsza w obsłudze i eksploatacji. Jeśli jednak z basenu będą korzystać również osoby dorosłe i zależy nam na większej przestrzeni do rekreacji i zabawy mamy do wyboru basen ogrody stelażowy lub rozporowy. Główną rzeczą, która różni je oba jest sposób rozkładania, basen rozporowy jest gotowy do napełniania zaraz po wyjęciu z opakowania, wystarczy przygotować odpowiednią powierzchnię i można zaczynać. Basen ogrodowy stelażowy (taki jak https://www.dobrebaseny.pl/BASENY-STELAZOWE-PROSTOKATNE-c65) natomiast wymaga poświecenia mu kilkudziesięciu minut – z instrukcją obsługi nie powinniśmy mieć jednak żadnego problemu, żeby złożyć go nawet w pojedynkę. Baseny stelażowe są uznawane za bardziej stabilne.

Oba rodzaje basenów na pewno spełnią swoją funkcję jeśli chodzi o rozrywkę dla całej rodziny, a kwestią która decyduje ostatecznie o wyborze jest zwykle cena – jak w przypadku większości zakupów – wszystko zależy od naszego budżetu.

Jak wybrać wrotki dla dzieci?

Wybór odpowiednich wrotek dla dziecka jest niezmiernie ważny. Dziecko w niewygodnych wrotkach, w których będą bolały je nóżki, szybko się zniechęci i porzuci tą jakże świetną zabawę. Jak wybrać idealne wrotki dla dziecka, by czuło się w nich dobrze, a jazda była prawdziwą przyjemnością?

Nauka jazdy na wrotkach jest wstępem do jazdy na rolkach, a zimą na łyżwach. Tego domyśla się chyba każdy, kto zna konstrukcję wrotek. Dobry wybór wrotek zapewni świetną zabawę naszemu dziecka i zachęci w przyszłości do nauki jazdy na łyżwach i rolkach. Przynajmniej taką możemy mieć nadzieję. Natomiast możemy mieć pewność, że dziecko, które zniechęci się do wrotek raczej nie zacznie jeździć na rolkach i na łyżwach. Tylko czym się kierować wybierając wrotki dla dzieci?

Najważniejsze kółka

Wybierz kółka o odpowiednim stopniu twardości. Koła miękkie będą lepiej trzymały się podłoża i zapewnią lepszą amortyzację, ale szybciej się zżyją. Twarde koła to większa wytrzymałość, ale nie tłumią drgań i słabiej trzymają się drogi.

Grunt to dobry but

Mały wrotkarz lepiej będzie czuł się w twardszych butach. Miękkie buty nie dadzą niewprawnym nogom odpowiedniego podparcie, chociaż maja lepszą wentylację i są lżejsze.

Hamowanie

Wrotki mają hamulec z przodu. Początkowo hamowanie może być dużym wyzwaniem, ale można nauczyć dziecko zjeżdżając na trawę lub hamować składając kolana do siebie. Reszta przyjdzie z czasem.

Bezpieczeństwo

I jeszcze jedno – kask to podstawa. Rękawice, nakolanniki i nałokietniki też się przydadzą nie raz.

Dlaczego warto ćwiczyć na wyciągu?

Trening na uchwytach do wyciągu atlasu może nieść za sobą wiele korzyści. Oczywiście dotyczy to osób, które mają wiedzą na temat, jak takie ćwiczenie powinny przebiegać. Każdy błąd może skutkować nieprzyjemną kontuzją. Niedoświadczeni sportowcy powinny więc poprosić o wskazówki doświadczonego trenera. Ćwiczenie na wyciągu nie są skomplikowane, a więc relatywnie łatwo można złapać odpowiedni rytm.

Continue reading

Rodzaje orbitreków – jak wybrać najlepszy dla siebie?

Osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z bieganiem, zastanawiają się, jaką obrać technikę stawiania stóp, tak aby utrzymać właściwą sylwetkę ciała oraz w jaki sposób trzymać ręce w trakcie wysiłku. Jest to o tyle ważne, ponieważ nieprawidłowości tego typu mogą prowadzić do poważnych kontuzji m.in. kolan i kręgosłupa. Istnieje jednak rozwiązanie, które pozwala ćwiczyć odpowiednie ruchy. Mowa tutaj o orbitreku.

Orbitrek magnetyczny i elektromagnetyczny

Istnieją dwa rodzaje orbitreków – magnetyczny i elektromagnetyczny. Urządzenia te pozwalają imitować ruchy wykonywane podczas tradycyjnego biegu. Posiadają one specjalistyczną konstrukcję, która prowadzi ręce i nogi w taki sposób, by osoba zainteresowana zachowała właściwą sylwetkę.

Orbitrek magnetyczny

Orbitrek magnetyczny posiada koło wyposażone w magnesy (zamiast hamulca). Stwarzają one opór dzięki generowaniu pola magnetycznego. To z kolei sprawia, że urządzenie pracuje ciszej, a jego żywotność jest wydłużona.

Orbitrek elektromagnetyczny

Orbitrek elektromagnetyczny jest znacznie bardziej zaawansowany. Jego praca jest oparta o pole elektromagnetyczne, a obciążeniami steruje się za pomocą komputera.

Jeżeli jednak chodzi o cenę orbitreka jest zależna od jego rodzaju. Najtańszy jest niewątpliwie orbitrek mechaniczny, czyli taki, który generuje opór dzięki hamulcowi. Najdroższy z kolei, a zarazem najbardziej specjalistyczny jest orbitrek elektromagnetyczny.

Ławeczki do ćwiczeń na płaski brzuch

Od kilku lat modna stała się aktywność fizyczna i to w różnych wymiarach. Przy ładnej pogodzie bez trudu w miejskim parku można spotkać osoby uprawiające jogging czy jeżdżące na rowerach lub rolkach. Taki sport, uprawiany nawet całkowicie amatorsko i niezbyt regularnie korzystnie przyczynia się nie tylko do dobrej kondycji i świetnej sylwetki, ale również poprawia samopoczucie. Sytuacja nieco komplikuje się w miesiącach jesiennych i zimowych, kiedy aura za oknem nie zachęca do aktywności na świeżym powietrzu. Wówczas sporym zainteresowaniem zaczynają cieszyć się siłownie.

Rzeźba sylwetki na siłowni

Każdy, kto chce cieszyć się nienaganną muskulaturą, którą z dumą będzie można prezentować podczas wakacyjnego urlopu, powinien zacząć od pozbycia się tkanki tłuszczowej. Oczywiście nie do zera, bo taki zabieg będzie miał niekorzystny wpływ na zdrowie, zwłaszcza u kobiet. Bieżnia, rowerek stacjonarny czy zajęcia fitness to doskonałe rozwiązanie.

Ławeczki do ćwiczeń na płaski brzuch

Mięśnie brzucha najlepiej się wypracowuje wykonując popularne brzuszki. Tradycyjna metoda robienia brzuszków na ziemi jest jednak mało efektywna. Dużo lepiej sprawdzą się ławeczki do ćwiczeń. Ławeczka do ćwiczeń to obowiązkowe wyposażenie każdej siłowni. Są różne rodzaje ławeczek do ćwiczeń, zarówno proste jak i skośne. Istnieje także ogromna ilość kombinacji ćwiczeń, które można na nich wykonywać. Warto podczas pierwszej wizyty na siłowni zaczerpnąć porady trenera personalnego w zakresie obsługi poszczególnych maszyn.

Hantelki – dobry sposób na poprawę formy

Marzenie o pięknej i smukłej sylwetce dotyczą prawie każdego z nas. Jednak z ich realizacją bywa różnie. Jednym udaje się wytrzymać obciążenia fizyczne związane z treningami, a innym nie. Może to dlatego, iż narzucają sobie zbyt szybkie tempo. Czasem warto zacząć od czegoś prostego, by potem przejść do trudniejszych ćwiczeń. Dla początkujących dobrym rozwiązaniem są hantelki.

Jak wybrać odpowiednie hantelki?

Ważną rzeczą w doborze hantelek jest ich waga. Zwłaszcza amatorzy mają spory problem z określeniem, jaki rodzaj hantli im pasuje. Zapewne jest to związane z faktem, iż po pierwsze brak im stosownego doświadczenia, a po drugie nie znają możliwości własnego ciała, stąd muszą eksperymentować, wybierając odpowiedni sprzęt.

Złota zasada fitnessu jest taka, że należy dobrać odpowiedni ciężar hantelków, by nie utrudniał nam wykonywanie ćwiczeń w ich pełnym zakresie. I tak zbyt ciężki sprzęt nie dość, że nie pomoże nam w rozbudowaniu bicepsa, to może być przyczyną poważnej kontuzji. Zbyt lekki natomiast sprawi, że nie będzie żadnych efektów ćwiczeń. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji będzie zasięgnięcie porady u trenera fitness.

Ile ważą poszczególne hantle.

Waga poszczególnych sztuk waha się od 0,5 kg do nawet 10 kg. O tym, które hantelki wybrać, decydują takie czynniki jak płeć, waga, wzrost, stan zdrowia, cel ćwiczeń, jak również indywidualne predyspozycje ćwiczącego. Nie jest tajemnicą, iż te od 0,5 kg do 1,5 kg są przeznaczone dla dzieci. Z kolei tych od 1,5 kg do 3 kg używają kobiety, a tymi powyżej 5 kg posługują się mężczyźni.

Jaki sprzęt do siłowni domowej wybrać?

Domowe siłownie cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród zawodowych sportowców, ale również wśród amatorów, którzy chcą pozbyć się kilku zbędnych kilogramów i poprawić swoją dotychczasową sylwetkę. Największym problemem jest oczywiście wybranie odpowiedniego sprzętu do siłowni.

O czym należy pamiętać?

Wybierając nowy sprzęt do siłowni, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na posiadany budżet i na dostępne miejsce. Niektóre urządzenia mogą nie tylko sporo kosztować, ale również zajmować mnóstwo miejsca. Kompletowanie poszczególnych sprzętów powinno być bardzo dobrze przemyślane. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, ale na zbudowanie porządnej siłowni wcale nie trzeba wydawać fortuny. Pamiętać należy również i o tym, że w pierwszej kolejności można kupić podstawowy sprzęt do siłowni, a kolejne urządzenia systematycznie dokupywać.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Przy wyborze sprzętu do siłowni warto kierować się nie tylko funkcjonalnością i ceną, ale również bezpieczeństwem. Uważać muszą przede wszystkim te osoby, które trenują samodzielnie, ponieważ przy codziennych treningach nie będzie można skorzystać z pomocy drugiej osoby. Warto zadbać także i o to, aby w siłowni znalazła się dobra wentylacja. Podczas treningów niezbędny jest oczywiście dostęp do świeżego powietrza. Zadbać należy także o to, aby nasze treningi nie przeszkadzały innym domownikom i sąsiadom. Warto postawić na sprzęt do siłowni, który nie generuje zbyt dużego hałasu. Osoby, które nie czują się na siłach, aby samodzielnie wybrać porządny sprzęt, powinny skorzystać z fachowego doradztwa doświadczonego trenera.